Αυτή η τούρτα, γνωστή στην πόλη μου ως Κλαούντια, είναι σίγουρα ένα από τα πιο αγαπημένα επιδόρπια. Έχει συνδυασμό υφών και γεύσεων που την κάνουν ακαταμάχητη. Η προετοιμασία της απαιτεί λίγο χρόνο και υπομονή, αλλά το τελικό αποτέλεσμα αξίζει κάθε προσπάθεια.
Για να ξεκινήσουμε, θα ασχοληθούμε με τα φύλλα. Σε μια μεγάλη κατσαρόλα, προσθέτουμε ένα ολόκληρο αυγό, κομμένη σε κύβους μαργαρίνη, ζάχαρη, μέλι, γάλα και μαγειρική σόδα. Αν προτιμάτε, η μαγειρική σόδα μπορεί να σβηστεί με λίγο χυμό λεμονιού, αλλά προσωπικά επέλεξα να τη χρησιμοποιήσω χωρίς να τη σβήσω. Ανακατεύουμε καλά όλα τα υλικά και τα βάζουμε να βράσουν σε χαμηλή φωτιά, προσέχοντας να ανακατεύουμε συνεχώς. Είναι απαραίτητο να παρακολουθούμε πώς αλλάζει το χρώμα του μείγματος, ένδειξη ότι αρχίζει να γίνεται ομοιογενές και νόστιμο. Μόλις φτάσει στην επιθυμητή σύσταση, αφαιρούμε την κατσαρόλα από τη φωτιά και αρχίζουμε να προσθέτουμε σταδιακά το κοσκινισμένο αλεύρι μέχρι να αποκτήσουμε μια ζύμη που μπορεί να ανοιχτεί. Διαιρούμε τη ζύμη σε τέσσερα ίσα μέρη και, χρησιμοποιώντας ένα φύλλο ψησίματος, ανοίγουμε κάθε φύλλο. Ψήνουμε τα φύλλα στην ανάποδη πλευρά του ταψιού, προσέχοντας ώστε η υπόλοιπη ζύμη να διατηρηθεί ζεστή ώστε να μην σφίξει.
Ο χρόνος ψησίματος ποικίλλει ανάλογα με τον φούρνο, αλλά μια καλή ένδειξη είναι όταν τα φύλλα γίνονται ελαφρώς ροδισμένα. Τώρα, ας στραφούμε στην κρέμα. Σε μια άλλη κατσαρόλα, βάζουμε γάλα, ζάχαρη, αυγά και σιμιγδάλι, ανακατεύοντας με ένα σύρμα για να αποφύγουμε τους σβόλους. Βράζουμε το μείγμα σε χαμηλή φωτιά, συνεχίζοντας να ανακατεύουμε, μέχρι η κρέμα να πήξει. Μόλις είναι έτοιμη, αφήνουμε την κρέμα να κρυώσει λίγο και, όταν γίνει χλιαρή, προσθέτουμε τη μαλακή μαργαρίνη, κομμένη σε κομμάτια, και ανακατεύουμε μέχρι να αποκτήσουμε μια λεπτή και κρεμώδη σύνθεση.
Για να συναρμολογήσουμε την τούρτα, τοποθετούμε το πρώτο φύλλο σε μια πιατέλα, ακολουθούμενο από τη μισή κρέμα. Στη συνέχεια, προσθέτουμε ένα άλλο φύλλο και απλώνουμε καλά μια στρώση μαρμελάδας - προσωπικά, προτιμώ τη μαρμελάδα σμέουρου, η οποία προσθέτει μια ξινή νότα και ισορροπεί τη γλυκύτητα. Συνεχίζουμε με άλλο ένα φύλλο, την υπόλοιπη κρέμα και, τέλος, το τελευταίο φύλλο. Αφήνουμε την τούρτα να κρυώσει, ιδανικά από μέρα σε μέρα, ώστε οι γεύσεις να αναμειχθούν. Την επόμενη μέρα, κόβουμε την τούρτα και την πασπαλίζουμε με ζάχαρη άχνη. Είναι ένα νόστιμο επιδόρπιο, τέλειο για κάθε περίσταση, που σίγουρα θα εντυπωσιάσει όλους!
Για να ξεκινήσουμε, θα ασχοληθούμε με τα φύλλα. Σε μια μεγάλη κατσαρόλα, προσθέτουμε ένα ολόκληρο αυγό, κομμένη σε κύβους μαργαρίνη, ζάχαρη, μέλι, γάλα και μαγειρική σόδα. Αν προτιμάτε, η μαγειρική σόδα μπορεί να σβηστεί με λίγο χυμό λεμονιού, αλλά προσωπικά επέλεξα να τη χρησιμοποιήσω χωρίς να τη σβήσω. Ανακατεύουμε καλά όλα τα υλικά και τα βάζουμε να βράσουν σε χαμηλή φωτιά, προσέχοντας να ανακατεύουμε συνεχώς. Είναι απαραίτητο να παρακολουθούμε πώς αλλάζει το χρώμα του μείγματος, ένδειξη ότι αρχίζει να γίνεται ομοιογενές και νόστιμο. Μόλις φτάσει στην επιθυμητή σύσταση, αφαιρούμε την κατσαρόλα από τη φωτιά και αρχίζουμε να προσθέτουμε σταδιακά το κοσκινισμένο αλεύρι μέχρι να αποκτήσουμε μια ζύμη που μπορεί να ανοιχτεί. Διαιρούμε τη ζύμη σε τέσσερα ίσα μέρη και, χρησιμοποιώντας ένα φύλλο ψησίματος, ανοίγουμε κάθε φύλλο. Ψήνουμε τα φύλλα στην ανάποδη πλευρά του ταψιού, προσέχοντας ώστε η υπόλοιπη ζύμη να διατηρηθεί ζεστή ώστε να μην σφίξει.
Ο χρόνος ψησίματος ποικίλλει ανάλογα με τον φούρνο, αλλά μια καλή ένδειξη είναι όταν τα φύλλα γίνονται ελαφρώς ροδισμένα. Τώρα, ας στραφούμε στην κρέμα. Σε μια άλλη κατσαρόλα, βάζουμε γάλα, ζάχαρη, αυγά και σιμιγδάλι, ανακατεύοντας με ένα σύρμα για να αποφύγουμε τους σβόλους. Βράζουμε το μείγμα σε χαμηλή φωτιά, συνεχίζοντας να ανακατεύουμε, μέχρι η κρέμα να πήξει. Μόλις είναι έτοιμη, αφήνουμε την κρέμα να κρυώσει λίγο και, όταν γίνει χλιαρή, προσθέτουμε τη μαλακή μαργαρίνη, κομμένη σε κομμάτια, και ανακατεύουμε μέχρι να αποκτήσουμε μια λεπτή και κρεμώδη σύνθεση.
Για να συναρμολογήσουμε την τούρτα, τοποθετούμε το πρώτο φύλλο σε μια πιατέλα, ακολουθούμενο από τη μισή κρέμα. Στη συνέχεια, προσθέτουμε ένα άλλο φύλλο και απλώνουμε καλά μια στρώση μαρμελάδας - προσωπικά, προτιμώ τη μαρμελάδα σμέουρου, η οποία προσθέτει μια ξινή νότα και ισορροπεί τη γλυκύτητα. Συνεχίζουμε με άλλο ένα φύλλο, την υπόλοιπη κρέμα και, τέλος, το τελευταίο φύλλο. Αφήνουμε την τούρτα να κρυώσει, ιδανικά από μέρα σε μέρα, ώστε οι γεύσεις να αναμειχθούν. Την επόμενη μέρα, κόβουμε την τούρτα και την πασπαλίζουμε με ζάχαρη άχνη. Είναι ένα νόστιμο επιδόρπιο, τέλειο για κάθε περίσταση, που σίγουρα θα εντυπωσιάσει όλους!
Συστατικά
Ζύμη: 1 αυγό, 1 φλιτζάνι γάλα, 1 μαργαρίνη (250 γρ), 1 κουταλιά σούπας σόδα, 3 κουταλιές σούπας μέλι, 1 φλιτζάνι ζάχαρη, αλεύρι κατά βούληση. Κρέμα: 500 ml γάλα, 1 φλιτζάνι ζάχαρη, 7-8 κουταλιές σούπας σιμιγδάλι, 2 αυγά, 1 μαργαρίνη. Ξεχωριστά: 400 γρ ξινή μαρμελάδα, ζάχαρη άχνη.