Hey, hey, hey! Yaz geldi, hava sıcak ama fırında bir şeyler yemek istiyorum! Kayınvalidemin biber zacusca kavanozlarından kurtulmamda bana yardımcı olacak bir şey. Atmak istemiyorum, çünkü yazık olur. Bu yüzden bu sabah pazara gidip bir lezzet hazırlama niyetiyle yola çıktım. Kasaptaki kıza 1.200 kg ile 1.500 kg arasında ağırlığı olan, içi doldurulmak üzere açılmış, kemiksiz domuz pirzolası istedim. Kadın işini yaparken ben de etin nasıl şekillendiğini izliyordum, bu kombinasyondan ne çıkacağını hayal ediyordum.
250 gram kadar mantar ve bir sap pırasa da aldım. Eve geldiğimde işe koyuldum. Etin nasıl şekillendiğini görünce yaratıcılığımı denemem gerektiğini fark ettim. İyi bir bıçakım olmadığı için anında doğaçlama yaptım. Her iki ucundan eti döndürdüm, iki rulo oluşturdum. Tam ortasından kestim, daha ince hale getirmeye çalıştım, et tokmağı yerine yumruğumla biraz dövdüm ve üzerine biraz tuz serptim.
Sonra mantarları ve pırasayı "şekillendirmeye" başladım. Mantarları saplarıyla birlikte dilimledim ama görünüşe fazla dikkat etmedim, çünkü tat önemli. Pırasayı ince dilimler halinde kestim ve baharatlar ve yağ ile bir kasede karıştırdım. Ben, tuz, limon ve biberiye ile bir değirmen karışımı kullandım, ayrıca tuz ve karabiber ile başka bir karışım.
Tüm malzemeleri karıştırdıktan sonra karışımı domuz etinin üzerine yaydım, şekillerini koruyacak ve tazelik katacak birkaç çiğ havuç çubuğu da ekledim. Şimdi iyi kısım başlıyor: Etimi bir rulo gibi sardım ve her şeyin iyi sıkı olduğundan emin olarak kasap ipi ile bağladım.
Ruloyu bağladıktan sonra, her tarafının kaplandığından emin olarak zacusca ile yağladım. Tepsiye bir fincan su ekledim ve her şeyi fırına verdim. Başlangıçta ateşi sadece alttan bıraktım, ruloyu çevirdikten sonra üstten de ateşi açtım, mükemmel bir kabuk elde etmek için. Neredeyse hazır olduğunu görünce, sosu tepsiden bir tencereye aldım. Kalan doğranmış pırasa ve mantarları, bir kaşık margarin ve biraz su ile kavurdum, birkaç dakika kaynamaya bıraktım. Fırın tepsisindeki sosu ekleyip, her şeyi bir el blenderi ile pürüzsüz bir krema elde edene kadar karıştırdım, biraz azaltmaya bıraktım.
Tepsideki etin üzerine kalan zacusca koydum ve daha koyu bir renk alması için yüksek ateşte bıraktım. Ruloyu dilimledikten sonra, sosun üstünde servis ettim, yanına marul, soğan ve turşu salatası ile birlikte.
Yemeği tamamlamak için, soğuk beyaz veya roze şarap seçtim; evden bir Busuioacă vardı, sıcak bir yaz için mükemmel. Şu anda size yazarken, sindirimimi daha keyifli hale getirmek için bir kadeh şarap bitiriyorum. Afiyet olsun!
250 gram kadar mantar ve bir sap pırasa da aldım. Eve geldiğimde işe koyuldum. Etin nasıl şekillendiğini görünce yaratıcılığımı denemem gerektiğini fark ettim. İyi bir bıçakım olmadığı için anında doğaçlama yaptım. Her iki ucundan eti döndürdüm, iki rulo oluşturdum. Tam ortasından kestim, daha ince hale getirmeye çalıştım, et tokmağı yerine yumruğumla biraz dövdüm ve üzerine biraz tuz serptim.
Sonra mantarları ve pırasayı "şekillendirmeye" başladım. Mantarları saplarıyla birlikte dilimledim ama görünüşe fazla dikkat etmedim, çünkü tat önemli. Pırasayı ince dilimler halinde kestim ve baharatlar ve yağ ile bir kasede karıştırdım. Ben, tuz, limon ve biberiye ile bir değirmen karışımı kullandım, ayrıca tuz ve karabiber ile başka bir karışım.
Tüm malzemeleri karıştırdıktan sonra karışımı domuz etinin üzerine yaydım, şekillerini koruyacak ve tazelik katacak birkaç çiğ havuç çubuğu da ekledim. Şimdi iyi kısım başlıyor: Etimi bir rulo gibi sardım ve her şeyin iyi sıkı olduğundan emin olarak kasap ipi ile bağladım.
Ruloyu bağladıktan sonra, her tarafının kaplandığından emin olarak zacusca ile yağladım. Tepsiye bir fincan su ekledim ve her şeyi fırına verdim. Başlangıçta ateşi sadece alttan bıraktım, ruloyu çevirdikten sonra üstten de ateşi açtım, mükemmel bir kabuk elde etmek için. Neredeyse hazır olduğunu görünce, sosu tepsiden bir tencereye aldım. Kalan doğranmış pırasa ve mantarları, bir kaşık margarin ve biraz su ile kavurdum, birkaç dakika kaynamaya bıraktım. Fırın tepsisindeki sosu ekleyip, her şeyi bir el blenderi ile pürüzsüz bir krema elde edene kadar karıştırdım, biraz azaltmaya bıraktım.
Tepsideki etin üzerine kalan zacusca koydum ve daha koyu bir renk alması için yüksek ateşte bıraktım. Ruloyu dilimledikten sonra, sosun üstünde servis ettim, yanına marul, soğan ve turşu salatası ile birlikte.
Yemeği tamamlamak için, soğuk beyaz veya roze şarap seçtim; evden bir Busuioacă vardı, sıcak bir yaz için mükemmel. Şu anda size yazarken, sindirimimi daha keyifli hale getirmek için bir kadeh şarap bitiriyorum. Afiyet olsun!
Malzemeler
1,2-1,5 kg domuz pirzolası 250 gr mantar bir dal pırasa bir havuç kırmızı biber zacusca tuz, biber biberiye biberiye yağı