Lezzetli bir kedi dili ve vanilya kremalı pasta yapmak için, temel bir adımla başlıyoruz: tabanı hazırlamak. 8 yumurtayı alıyoruz ve dikkatlice ayırıyoruz, yumurta beyazlarını büyük bir kaseye, yumurta sarılarını ise başka bir kaseye koyuyoruz. Yumurtaların beyazlarının üzerine bir tutam tuz ekliyoruz ve bir mikserle, sert, beyaz ve parlak bir köpük elde edene kadar çırpıyoruz. Bu arada, yumurta sarılarını içeren kaseye 8 yemek kaşığı şeker ekliyoruz ve karışım kremamsı ve açık renk olana kadar hızlıca karıştırıyoruz.
İki hazırlığı elde ettikten sonra, çırpılmış yumurta beyazlarını yumurta sarılarıyla birleştiriyoruz, havayı kaybetmemek için yukarıdan aşağıya doğru nazikçe karıştırmaya dikkat ediyoruz. Şimdi, 8 yemek kaşığı un ekliyoruz, içine bir paket kabartma tozu eklediğimiz, tekrar nazikçe karıştırıyoruz. Karışımı yuvarlak kalıba döküyoruz, yağ ile hafifçe yağladığımız ve unla kapladığımız kalıba. Fırını önceden ısıtıyoruz ve tabanı pişiriyoruz, hafifçe kızarmasını izliyoruz, ardından kalıpta soğumaya bırakıyoruz, çıkarıp ikiye kesmeden önce.
Taban soğurken, kremaya odaklanıyoruz. Bir tencerede, bir paket puding, iki yumurta sarısı, 200 gram şeker ve 300 ml soğuk sütü birleştiriyoruz, sütü topaklanmayı önlemek için yavaşça ekliyoruz. Tencereyi düşük ateşte koyuyoruz ve karışım koyulaşana kadar sürekli karıştırıyoruz, tencerenin dibine yapışmaması için dikkat ediyoruz. Soğumaya bırakıyoruz, ardından 250 gram margarin (veya tereyağı) ekliyoruz ve mikserle iyice çırpıyoruz, pürüzsüz ve homojen bir krema elde edene kadar.
Kremanın soğuması sırasında süslemelerle ilgileniyoruz. Bir tavada 200 gram şekeri karamelize ediyoruz ve altın rengi olunca 100 gram öğütülmüş ceviz ekliyoruz, hızlıca karıştırarak homojen bir karışım elde ediyoruz. Karışımı yağlanmış bir tepsiye döküyoruz, yaklaşık 0,5 cm kalınlığında eşit şekilde yayıyoruz. Tamamen sertleşmeden önce istenen şekilleri kesiyoruz. Soğumaya bırakıyoruz ve daha sonra şekilleri ayırıyoruz ve erimiş çikolataya bulayacağız.
Şerbet için, kalan şekeri karamelize ediyoruz, 200 ml su ekliyoruz ve tamamen çözülene kadar kaynatıyoruz. Soğuduktan sonra, ekstra aroma vermek için vanilya özünü ekliyoruz.
Montaj için, tabanı ikiye kesiyoruz ve hazırlanan şerbetle iyice ıslatıyoruz. Pastayı kremanın bir kısmıyla dolduruyoruz, geri kalanını dışını kaplamak için bırakıyoruz. Pastayı krema ile kapladıktan sonra, karamel süslemelerini yerleştiriyoruz ve istenirse, çekici bir görünüm için kalan ezilmiş karamelize şekeri serpiştiriyoruz. Pasta en az 12 saat soğutulmalı ve servis edildiğinde, tadına bakan herkesin yüzünde bir gülümseme yaratacaktır. Bu şık ve zarif tatlının her dilimini tadını çıkarın!
İki hazırlığı elde ettikten sonra, çırpılmış yumurta beyazlarını yumurta sarılarıyla birleştiriyoruz, havayı kaybetmemek için yukarıdan aşağıya doğru nazikçe karıştırmaya dikkat ediyoruz. Şimdi, 8 yemek kaşığı un ekliyoruz, içine bir paket kabartma tozu eklediğimiz, tekrar nazikçe karıştırıyoruz. Karışımı yuvarlak kalıba döküyoruz, yağ ile hafifçe yağladığımız ve unla kapladığımız kalıba. Fırını önceden ısıtıyoruz ve tabanı pişiriyoruz, hafifçe kızarmasını izliyoruz, ardından kalıpta soğumaya bırakıyoruz, çıkarıp ikiye kesmeden önce.
Taban soğurken, kremaya odaklanıyoruz. Bir tencerede, bir paket puding, iki yumurta sarısı, 200 gram şeker ve 300 ml soğuk sütü birleştiriyoruz, sütü topaklanmayı önlemek için yavaşça ekliyoruz. Tencereyi düşük ateşte koyuyoruz ve karışım koyulaşana kadar sürekli karıştırıyoruz, tencerenin dibine yapışmaması için dikkat ediyoruz. Soğumaya bırakıyoruz, ardından 250 gram margarin (veya tereyağı) ekliyoruz ve mikserle iyice çırpıyoruz, pürüzsüz ve homojen bir krema elde edene kadar.
Kremanın soğuması sırasında süslemelerle ilgileniyoruz. Bir tavada 200 gram şekeri karamelize ediyoruz ve altın rengi olunca 100 gram öğütülmüş ceviz ekliyoruz, hızlıca karıştırarak homojen bir karışım elde ediyoruz. Karışımı yağlanmış bir tepsiye döküyoruz, yaklaşık 0,5 cm kalınlığında eşit şekilde yayıyoruz. Tamamen sertleşmeden önce istenen şekilleri kesiyoruz. Soğumaya bırakıyoruz ve daha sonra şekilleri ayırıyoruz ve erimiş çikolataya bulayacağız.
Şerbet için, kalan şekeri karamelize ediyoruz, 200 ml su ekliyoruz ve tamamen çözülene kadar kaynatıyoruz. Soğuduktan sonra, ekstra aroma vermek için vanilya özünü ekliyoruz.
Montaj için, tabanı ikiye kesiyoruz ve hazırlanan şerbetle iyice ıslatıyoruz. Pastayı kremanın bir kısmıyla dolduruyoruz, geri kalanını dışını kaplamak için bırakıyoruz. Pastayı krema ile kapladıktan sonra, karamel süslemelerini yerleştiriyoruz ve istenirse, çekici bir görünüm için kalan ezilmiş karamelize şekeri serpiştiriyoruz. Pasta en az 12 saat soğutulmalı ve servis edildiğinde, tadına bakan herkesin yüzünde bir gülümseme yaratacaktır. Bu şık ve zarif tatlının her dilimini tadını çıkarın!
Malzemeler
Taban İçin Malzemeler: 8 yumurta, 8 yemek kaşığı un, 8 yemek kaşığı şeker, 1 tatlı kaşığı kabartma tozu. Krema İçin Malzemeler: 1 paket vanilyalı puding tozu, 300 ml süt, 200 g şeker, 2 yumurta sarısı, 250 g Rama (tereyağı). Süsleme İçin Malzemeler: 200 g şeker, 100 g toz ceviz, 100 g yemeklik çikolata. Şerbet İçin Malzemeler: 100 g şeker, 1 vial vanilya özü.